Een boodschap goed vertellen was eerst niet ‘ons ding’

Wij hebben producten in de markt gezet waarvan de boodschap totaal niet overkwam.

Goed vertellen was in het begin niet ‘ons ding’.
Wij verkochten de producten ‘alleen maar’.

Uiteindelijk werd het wel ons ding.

Gaat het bij jou meer om jouw product. Is goochelen met woorden niet ‘jouw ding’? Wij luisteren graag naar jouw verhaal en ervaringen.

Hoe we producten vermarkten, is eigenlijk niet zo interessant. Het gaat om het resultaat. Toch geïnteresseerd in onze gereedschapskist? Een tipje van de sluier staat hieronder.

SLIM:

Specific
Een goede propositie is specifiek. Helder, duidelijk en eenduidig uitlegbaar en begrijpbaar zijn.
Lean
Een goede propositie is Lean. In minder dan 50 woorden en 3 seconden uitgelegd. If you cannot say it simply, you don’t understand it well enough (Albert Einstein).
Interactive
Een goede propositie is Interactive. Zorgt er voor dat de potentiële klant en jij in interactie gaan.
Mosquito-proof
Een goede propositie is Mosquito-proof. Prikkel het brein, de amygdala, en activeert het koopsignaal. Wanneer iemand een trauma oploopt gaat dat heel moeilijk uit zijn hersenen. Dit komt omdat een snelkoppeling gemaakt wordt tussen een bepaalde gebeurtenis en een emotie.
Het enige dat jij hoeft te doen is het creëren van een snelkoppeling bij de toekomstige klant. CocaCola en RedBull maken daar goed gebruik van. 

 Value Proposition Canvas

Business Model Canvas